Shiplifeeee!!! - Reisverslag uit Manzanillo, Mexico van Rosanne Navis - WaarBenJij.nu Shiplifeeee!!! - Reisverslag uit Manzanillo, Mexico van Rosanne Navis - WaarBenJij.nu

Shiplifeeee!!!

Door: Rosanne

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

18 December 2011 | Mexico, Manzanillo

What a wonderfullll worlddddd!!!

Zooo, paar weekjes verder en nu heerlijk in mexico!! Heb weer van alles meegemaakt..
Werk gaat goed begint nu veel drukker te worden, maak lange dagen maar áls ik dan een daggie vrij ben..
GENIETEN!!!
We zijn nu elke dag in een andere haven of op zee, dus geen overnights meer. Ik zal even een paar daagjes beschrijven:

Egypte!!
Sochtends vroeg zijn we met een grote groep vertrokken richting Caïro.. Lange reis, goede bewaking naast ons in
de bus gelukkig, want ik zou daar niet graag in me 1tje over straat gaan! Uiteindelijk kwamen we aan, we zagen de
kamelen/ezels al aankomen, de piramides.. echt wat een plaatje! Zo anders dan dat ik me had voorgesteld.
Natuurlijk gaven ze ons nog ff de laatste waarschuwingen, pas goed op je portemonnee, geen fooien geven en gewoon doorlopen.
Alsof mams er bij was : pas goed op ow zelf!!! hahah. Nou gelijk op de eerste beste kameel gesprongen, samen met me vriendin Ellie.
En wat hebben we gelachen, natuurlijk ging dat beest en maar harder lopen en wij helemaal in een deuk. Maar wat prachtig, tussen
alle piramides, en super mooie dag met lekker zonnetje. Daarna in de piramides geweest, naja dat was niet echt heel boeiend,
vrij weinig te zien.. maar het idee om er in te zijn geweest vond ik wel cool ;) Veel foto's gemaakt en ze hebben ons alles laten zien,
erg leuke dag!!

Madeira!

Hier hadden we een overnight, ik moest samen met een paar eerst werken en ben uiteindelijk om 12 uur van de boot afgegaan. De rest was al lekker
uit eten geweest en zaten in een kroeg. Heerlijk sfeertje, goed glas licor 43 met 7up erbij en de avond kon beginnen :D
Binnen stond een keybord/drumstel etc.. tot de rest op een gegeven moment had geregeld dat ik ff kon pingelen en een andere man
ging drummen en zingen. Oooh wat was dat heerlijk om na 3 maand weer ff flink op de toetsen te rammen!! Hahah ff een paar meezing-nummers,
lekker dansen .. en daarna op na een club! Feesten tot 6u in de morgen en maar weer terug na het schip. Geweldig. Volgende dag
niet al te fit, maar ben toch vroeg uit me bed gegaan om na Madeira te gaan. Super, bloemen bloemen en nog eens bloemen.
Lekker ontbijtje en even lekker geshopt en toen was het weer tijd om te werken.

Aruba!

Wauw wat was dit een super geinig dagje. Natuurlijk wist ik dat Gabriela in Aruba zat en ik had haar laten weten dat
ik die dag in Aruba zou zijn. Ben helaas de eerste week aan boord me telefoon verloren, dus ik kon haar alleen via internet
bereiken. Kon niet wachten om van de boot af te gaan, ben gelijk de eerste beste bar ingegaan, en een lekker broodje kroket besteld!!!! hahaha
Had Gaby berichtje gestuurd dat ik bij The Paddock zat te eten, maar kreeg geen reactie. Dus ik dacht hoop maar dat ze het leest.
En op een gegeven moment zag ik daar iemand heeel hard aan komen lopen, hahaha wat een geweldig moment!! En bizar om zomaar met een dorpsgenootje
te shoppen/eten en rond te lopen in Oranjestad. Helaas hadden we maar een paar uurtjes, maar ik kom nog weer terug en hopen elkaar
dan nog weer ff te zien!!!

Daarna hadden we het Panama kanaal... heel gaaf om te zien, hoe het toch allemaal kan! Echt gaaf.
En toen op Costa Rica/Nicaragua/Guatemala en Mexico.

Nou en Nicaraqua heb ik me toch wat megemaakt...
Wat was er namelijk gebeurd, ze hebben daar net zulke fietstaxi's als wij hebben in amsterdam... naja, iets anders.. zegmaar
zo'n bakkersfiets/driewieler. Dus wij wouden lekker na het strand, gingen met z'n vieren in de taxi. 2 tegenover elkaar, en een
jochie van 13 die duwde ons lekker vooruit. En wij maar zeggen, wat een kracht heeft dat jochie en wat knap.
Nou nog geen 2 minuten later, vloog de hele taxi om na voren, en daar lagen we dan!!! Op en onder elkaar, en dat jochie zat nog steeds op
de fiets, hahaha we zagen mensen kijken van oh gosh, wat gebeurd hier!! Maar allemaal lekker blijven kijken en niet denken van 'goh misschien moeten
we de taxi maar eens even rechtop zetten'. Op dat moment keek ik na achter en zag ik een meeeega vrachtwagen aankomen haha en dacht
oooowh nee, daar gaan we dan!!! Maken dat we wegkwamen, maar ik hoorde me vriendinnetje schreeuwen, pijn in haar arm en een mega bult verscheen.
Op het moment dat de mensen ons hielpen met onze tassen pakken, pakte dat jochie de camera van me vriendin en fietste er met een grijns vandoor.
Wij zijn een huis binnengegaan, en we kregen ff wat drinken, zij werd ff goed behandeld met wat cremepjes en zalfjes. Niets gebroken, flinke blauwe bult
en toch maar besloten om even na de medical te gaan zodra we terug zijn. Maar goed de camera was gone!! En de politie kwam er aan,
maak je geen zorgen we weten waar die woont, dus wij wachten.. en het duurde, en we zaten daar te wachten terwijl het 80 graden was.
Nou toch maar naar het strand gegaan, heerlijk cocktailtje en daar kwam 10 man politie aan!! Ze hadden hem te pakken, en wat ik er uit kon verstaan, de camera ook.
Ze spraken namelijk alleen maar spaans. Dus nou goed, zij moest mee na het bureau om de camera op te halen, dus ik ben maar met haar meegegaan.
Niet wetende wat ons te wachten stond!!!! We kwamen daar aan, aangifte doen en daar zat de taxichauffeur. Geen camera.. dus de politie ging zijn huis nog een keer onderzoeken.
En wij zaten in een normaal kantoortje, en ik zag een deur, ik dacht daar zal de gang wel zijn. 2 politiemannen kwamen er aan,
opende de deur ... ik wist níet wat ik zag!! Me mond viel gewoon open, de cel zat daar namelijk achter. Donker hok, geen ramen geen licht, en we hoorden alleen maar
CHICKAAAAAA's!!! en nou ze stonden rond te springen als apen. Nou kun je een beetje voorstellen hoe wij ons voelde.. een meisje
uit Denemarken en een hollandse... hahaha we keken elkaar aan en zeiden waar zijn we in vredesnaam beland!!! In dat uur werden
er nog 2 mannen opgepakt en hup ook in de cel. En wij maar wachten, uiteindelijk hebben we maar gevraagd of we buiten mochten wachten
want we zaten beide, van ja allemaal leuk en aardig maar het is wel even super warm en we hadden n op het strand kunnen liggen!!!
Dus hebben ons handdoekje gepakt en zijn buiten in de tuin van de politie gaan liggen hahah!! Hilarisch.. wat een dag, uiteindelijk
geen camera maar wel een mega ervaring die we niet vergeten zullen.

En mexico... wauw wauw!! super mooi, 1 dagje lekker wezen eten, strand geweest, jetski, zonnen... had ff het gevoel dat ik op
vakantie was!!! Zo leuk :D
We gaan nu richting LA, en dan richting hawaii voor kerstmis!!! Kan niet wachten. Verder gaat het super hier,
de boot is super, super leuke vriendjes envriendinnetjes hier zijn allemaal zo gezellie!!

Nou dit was het weeer voor vandaag, ik schrijf snel weer wat. Ik wens jullie alvsast heeeeeeele fijne kerstdagen!!! Tis bijna zover!!!! Geniet er van, en ik mail snel weer.

Hele dikke knuffel,
x rose

  • 18 December 2011 - 08:52

    Wendy Griievink:

    Hey Rosanne! Wauw wat een verhaal!! En wat maak jij veel mee!! Je denkt bootverhalen te gaan lezen, maar dit is toch echt wat anders!! Leuk!

    Ik wens jou ook hele fijne kerstdagen en alvast een gelukkig begin van 2012 :y

  • 18 December 2011 - 09:22

    Riek:

    Hoi Rosanne, haha je maakt wat mee als je op wereldreis bent. Wat een belevenissen, geniet erg van je verhalen. Zal een raar gevoel zijn met kerst in de warme zon, maar wel heel erg lekker.Zag op 1 van je foto's het schip ook nog weer liggen, wauw wat een ding zeg, daar verdwaal je op of weet je onderhand de weg, lijkt wel een stad op zichzelf. Leuke mensen die met een cruise meegaan en die jij mag verwennen? De foto's van jou met die beesten vond ik maar griezelig, knap dat je het aandurft. Nou Rosanne, ik wens je daar onder de warme zon hele fijne kerstdagen toe en ik volg je op de voet haha. lfs Riek

  • 18 December 2011 - 09:51

    Pap En Mam:

    Leuk hoor Rosanne, wat een verhalen......., je ziet en beleeft zooooo veel, gezellige, geinige, mooie, lieve momenten, maar die beesten om je nek, brrrrr, ik dacht nog wat hangt ze zich toch allemaal om ?????? Griezelig...maar stoer hoor, dat je dat durft, ik ben al bang voor een klein muisje ha, ha!!Dat je naast je werk zo lekker aan het genieten bent is heel fijn om te horen.
    Blijf genieten van alle mooie plaatjes en laat ons op afstand fijn meegenieten.
    Wij bunt heel trots op ow!!!
    dikke knuffel xxx


  • 18 December 2011 - 09:52

    HIlde:

    Wauw, wat een avonturen allemaal hahaha! erg leuk om zo uitgebreid te horen wat je allemaal meemaakt. Nogmaals bedankt voor je telefoontje gisteren. Ik vond het zoooon ontzettend leuke verjaardagsverassing!

    Liefs Hilde

  • 18 December 2011 - 10:04

    Rianne:

    Lieve schat,

    Wat een ontzettend hilarisch verhaal maar weer. Dit MOET ik jou zelf horen vertellen haha!
    Tjeetje je maakt wat mee daar maar ooooh het gaat weer allemaal perfect op Roosje's manier, hoppaaaaaa gewoon in de tuin van de politie hahahah, geweldig!!!!!
    Ik zie het ook gewoon allemaal al helemaal voor me, gek ding!

    Hele fijne week en hoop je echt voor kerst nog ffies te spreken!

    Dikke knuffel & xxx Rio

  • 18 December 2011 - 10:20

    Brechtje :

    Wouw meid wat een gave verhalen!

    Fijne warme kerstdagen!

  • 18 December 2011 - 10:26

    Jory:

    Ha Rosanne!
    Wat een ontzettend leuk verhaal. Zo lekker positief. Wordt haast jaloers als ik jou zo hoor ;)
    Een fijne kerst gewenst en een net zo fijne tijd als je nu al hebt gehad.

    xx

  • 18 December 2011 - 10:45

    René:

    Heeey Roos,

    Echt super tof om allemaal te lezen, wou bijna zeggen: gelukkig hebben we de foto's nog! Als ik ff reken ben je al bijna op de helft, jammer dat we je dit jaar moeten missen met carbidschieten "lees: houtzagen". Kwam van de week weer langs een paar foto's en heb echt dubbel gelegen. Je wordt hier nog steeds gemist maar fijn om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt.

    Groetjes René

  • 18 December 2011 - 12:29

    Elize:

    Lieverd!!
    Wat super dat je er zo van geniet en zoveel meemaakt!! Daar doe je het voor he!:) Je krijgt echt ff de hele wereld te zien in één jaar, haha zoooo gaaf!
    Ga zo door, geniet lekker van alles wat je ziet een meemaakt!
    Dikke dikke kus!!

  • 18 December 2011 - 12:32

    Jan En Anja Koskamp:

    Ha die Rosanne,
    Wat een verrassing gisteren jouw aan de telefoon. Hartstikke leuk!!!
    Wat een avonturen beleef je elke weer!
    We hebben genoten( nou ja behalve dat taxi verhaal , dat vonden we wel eng) van al je verhalen en kijken uit naar je volgende verhaal!
    pas goed op je zelf en we hopen dat je ondanks dat je ver van huis zit onwijs fijne feestdagen zult hebben. Knuffel van ons:-)

  • 18 December 2011 - 12:51

    Wilma:

    Hoi Rosanne, wat leuk om het allemaal te lezen. Ik had het politie verhaal al vluchtig van Elize gehoord maar om het zo te lezen... best heftig allemaal!
    Geniet er lekker van!
    Jij ook hele fijne kerstdagen!!!!
    Groetjes van ons allemaal!

  • 18 December 2011 - 13:11

    Dianne:

    Hoi Rosanne,

    Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat oke op een paar uitdagingen na maar voor de rest :-)

    Ben benieuwd hoe je het vind in LA en Hawaii. En vooral de kerst met 25 graden..(scheelt niet veel met hier ;-))

    Hele fijne feestdagen en een onwijs gezond en super 2012!

    Lfs
    Dianne

  • 18 December 2011 - 13:17

    Elze:

    Het Rosanne,
    Erg leuk om zo iets van wat je allemaal beleeft te kunnen lezen!!!
    Wat een ervaring!
    Wij wensen je alvast fijne feestdagen, zal ook best appart zijn. Geniet ervan!

    Lieve groet, Zeno, Elze en Maud

  • 18 December 2011 - 16:34

    Lidy:

    echt super super super al die leuke verhalen ,
    prettige feestdagen en een vrolijk 2012 toegewenst....Have fun

    groetjes

  • 18 December 2011 - 19:09

    Gerrit En Frieda :

    Hoi hoi,

    ik hoorde van Sharon dat je een nieuw reisverslag hebt geschreven,dus gelijk maar even lezen.
    Zo ontdek je de weide wereld nog eens vanaf zo'n cruise schip.
    Is toch wel efkes iets anders dan de achterhoek.of niet dan!!!
    Fijn dat het goed met je gaat,dan geniet iedereen ervan!
    Rosanne gezellige kerstdagen op Hawaii en natuurlijk een super goed begin van 2012.

  • 18 December 2011 - 19:31

    Anja:

    Wat maak jij ontzettend mooie en spannende dingen mee!! Geweldig!
    Geniet er heerlijk van en nog veel plezier.
    En voor de komende feestdagen heel veel plezier en alle goeds voor het nieuwe jaar!Groetjes.

  • 18 December 2011 - 20:38

    Wllemien:

    Hoi Lieve meid
    Wat maak jij wat mee.
    Wat een ervaringen die jij op doet.
    Wat zul je een vehalen hebben.
    ook wij wensen jou hele fijne kerstdagen toe, met alle mensen om je heen,waar je nu zeker een band mee hebt (maakt).
    En natuurlijk alle goeds voor 2012
    met weer veel mooie verhalen.
    Lieve groetjes van Johann en Willemien

  • 19 December 2011 - 11:55

    Janneke:

    Wauw wat een verhalen!
    Super om te lezen dat je er zo van geniet!


  • 23 December 2011 - 18:54

    Marieke:

    Wauw, wat een verhaal weer! Wat maak jij toch veel mee! Super om te lezen! En die foto's...super! Alleen die beesten...brrr...wel erg stoer van je!
    Voor jou een warme kerst dit jaar in de zon, apparte ervaring lijkt me.
    Wens jou hele fijne en gezellige kerstdagen en alle goeds voor 2012!!
    Dikke knuffel van ons allemaal!
    Fien Saar Erwin en Marieke

  • 27 December 2011 - 16:52

    Gaby:

    Wauw geweldig wat een leuke dingen zie en doe jij! Ik ben net terug van Suriname, ook super tof! We zien elkaar gauw:D! liefsss

  • 27 December 2011 - 19:56

    Joke En Gerhard:

    Hoi Rosanne,
    Wat een prachtige verhalen, die zullen net nog goed doen als je het later achter de geraniums zit. En vooral op verjaardagen.
    Mooi dat je van alles meemaakt en ziet dat de wereld her en der toch anders in elkaar zit als ons veilige Nederland.
    Zoals je hebt gemerkt geldt ook in Nicaragua, de politie is je beste vriend ;-)
    Zit je met oud en nieuw op Hawaii of in LA? Bij immigration in America wordt je behandeld als een stuk vee, dus trek je koeienpak maar vast aan :-)
    Prachtig dat je het zo goed naar je zin hebt, en blijf ons je belevenissen sturen!!!
    Heel veel plezier in LA en op Hawaii. Liefs Gerhard en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Manzanillo

Werken op een cruise

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2012

En we gaan nog niet na huiss!!!! :p

13 Maart 2012

Love life, be brave!!

18 December 2011

Shiplifeeee!!!

10 November 2011

Het leven op zeeee!

06 Oktober 2011

berichtje vanuit greece!!
Rosanne

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 36535

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 30 November -0001

Werken op een cruise

Landen bezocht: